Niedawno rozpoczęłam cykl wpisów na Linked in o różnicach pokoleniowych w pracy. Pod wpisem pojawił się głos w dyskusji, czy pokolenia w ogóle istnieją, i że może to tylko stereotyp,
Niedawno rozpoczęłam cykl wpisów na Linked in o różnicach pokoleniowych w pracy. Pod wpisem pojawił się głos w dyskusji, czy pokolenia w ogóle istnieją, i że może to tylko stereotyp, że ludzi należy traktować tak samo bez względu na wiek. Postanowiłam się temu bliżej przyjrzeć.
Z psychologicznego punktu widzenia różnimy
Skuteczny rozwój zespołów jest działaniem coraz bardziej pożądanym w organizacjach. Rzeczywistość dziś zmienia się tak dynamicznie jak nigdy przedtem. Zachodzą wyraźne zmiany polityczne i ekonomiczne. Rynki zmieniają się szybko, a postęp technologiczny jest tak duży, że rozwiązania z wczoraj mogą nie być już aktualne dziś. Strategie, które są skuteczne dzisiaj,
Kiedy spotykam się z Managerami zespołów, często na pytanie, co chcą szkolić u podwładnych, rozkładają bezradnie mówiąc- „Ja to właściwie nie wiem z czego zrobić szkolenie, bo mam jednego człowieka, który nie radzi sobie z komunikacją, a inne dwie osoby słabiej działają w zespole… to ja już nie wiem, co
Obecnie cały świat przenosi się do on-linu, czy jednak wszystkie usługi da się świadczyć tą drogą?
Szkolę on-line już od kilku miesięcy i widzę, że taka forma ma swoje słabsze strony, ale generalnie daje dobre efekty. Uczestnicy robią zobowiązania po szkoleniowe, sprawdzają swoją wiedzę, realizują zadania wdrożeniowe. To się sprawdza.
Wiedza, jest podstawą wszystkiego. Może brzmi to jak banał, ale uważam, że nie da się tego inaczej określić. Kiedy podwładny nie posiada wiedzy jak ma coś zrobić, trudno od niego oczekiwać, że nagle stanie się idealnym pracownikiem. Niestety wiedza nie jest wszystkim, i najlepiej to widać w firmach, które dużo
Czasem jestem pytana, jak ja to robię, że czytam aż tyle książek, bo co chwilę coś przytaczam, opowiadam o tym co gdzieś przeczytałam, czy w której książce można coś znaleźć. Zdradzę Wam prawdę - ja nie czytam tych książek od deski do deski !! robię to sprytnie i podzielę się
Książki to skarbnica wiedzy, tyle że jest ich tyle na rynku, że nie wiadomo na czym oko zawiesić. Trudno też czytać każdą, bo nowości pojawiają się tak często, że trudno nadążyć.
Opracowałam również, ciekawy sposób, na zapoznawanie się z treścią książek, nie czytając ich od deski do deski. Jak przełknąć
Czy masz czasem wrażenie, że siedzisz nad zadaniem i wręcz słyszysz tykający zegar? Albo masz wrażenie, że już Ci się w oczach troi i robisz któryś raz to samo? A może czasem jest tak, że robisz coś nietypowo szybko, bo myślałeś, że zajmie Ci to więcej czasu?
To ile czasu
Motywacja do rozwoju dla pracowników jest jak nawóz dla kwiatów- bez niego roślinka będzie rosła, ale z czasem coraz słabiej a jej owoce będą coraz skromniejsze i brzydsze.
Jeśli chcesz aby Twoi podwładni chcieli się rozwijać i zdobywać kolejne umiejętności, najpierw musisz w nich zaszczepić chęć do zmian. Rozwój to
Temat wydaje się banalny, ale jak zwykle bywa, diabeł tkwi w szczegółach. Checklista to spis zadań i wykreślanie ich po wykonaniu danej pracy...
W czym to pomaga w procesie zarządzania zadaniami?
Jest kilka powodów, dla których warto poświecić na to czas:
zwalnianie pamięci operacyjnej mózgu - nie musimy już o
Jako Manager zespołu odpowiadasz za efektywność swoich podwładnych, dlatego czasem stajesz przed bardzo trudną decyzją - zwolnić pracownika, czy nadal nad nim pracować, tym bardziej jeśli już od pewnego czasu mocno inwestujesz swój czas w wspieranie go w rozwoju.
Jest to jedna z nielicznych decyzji, które trudno jest podjąć w